Skip to main content Skip to search Skip to main navigation
Ponuditi
Go to homepage

Bühler Evolution B 420 D uspešno preseljen iz Nemčije v Korejo in Vietnam

Leta 2020 je podjetje fiss machines strokovno razstavilo dva stroja za tlačno litje Bühler z vpenjalno silo 4200 t, ju razstavilo in v podsklopih poslalo v Korejo in Vietnam.

Nekoč sta obstajala dva stroja za tlačno litje, ki sta se od leta 2004 uporabljala v večizmenskem litju za proizvodnjo blokov šestvaljnih motorjev in ju je bilo treba prodati. Ko je lastnik strojev za litje, nemški proizvajalec avtomobilov, spomladi 2020 na trgu rabljenih izdelkov ponudil dva enaka stroja za tlačno litje Buhler Evolution B 420 D z vpenjalno silo 4200 t in brizgalnim robotom, še ni bilo jasno, kam bo pustolovska pot rabljenih strojev vodila. Navsezadnje je bilo treba najprej najti plačilno sposobnega kupca, ki je potreboval prav te stroje.

SVETOVANJE IN MREŽENJE

Proizvajalec je za najboljši možni nasvet poklical izkušene strokovnjake iz podjetja fiss machines. Zahvaljujoč svetovni mreži in sodelovanju s prodajnimi partnerji iz industrije tlačnega litja v skoraj vseh državah po svetu je bil končno vzpostavljen stik s Korejo. Azijski proizvajalec je iskal livne celice za proizvodnjo aluminijastih ohišij za mobilna omrežja 5G na svojih lokacijah v Koreji in Vietnamu. Kmalu je bil dosežen dogovor in posel je bil sklenjen.

NAČRTOVANJE IN DEMONTAŽA

Zdaj je bil čas za fazo načrtovanja kompleksne demontaže in premestitve dveh livarskih celic. Tudi tu je podjetje fiss machines nudilo dragoceno podporo s svojim 30-letnim strokovnim znanjem. Skupaj smo analizirali specifične težave, ki bi lahko nastale med razstavljanjem in prevozom, ter pripravili smiselne rešitve. Poseben izziv je predstavljala pot iz proizvodnih prostorov. Celotna masa vozila Bühler Evolution B 420 D znaša 270.000 kg. Demontaža in odstranitev težkih sestavnih delov stroja sta bili ustrezno zahtevni. Valjno ploščo s skupno težo 73.000 kg je bilo mogoče premakniti šele, ko je bila dovozna cesta s kletjo zavarovana s 100 talnimi podporami.

Demontaža v Nemčiji se je začela marca 2020, ko je bilo na delu približno 30 ljudi. Demontaža je potekala v več izmenah, tudi ob sobotah in nedeljah je ekipa pridno delala. Ekipa za demontažo je najprej demontirala opremo za avtomatizacijo in perihperijske sisteme, kot so ekstrakcijski sistemi KMA, stiskalnica za odstranjevanje ostružkov WEKO WE 2500, naprave za temperiranje, peči za doziranje, oprema za grobo odstranjevanje ostružkov Ertl in označevanje delov, saj ti niso bili vključeni v dogovorjeni obseg dobave.

Aprila smo nadaljevali z demontažo brizgalnih robotov Kuka in dveh strojev za tlačno litje Bühler Evolution B 420 D. Med razstavljanjem in demontažo vpenjalnih delov smo bili prijetno presenečeni nad odličnim stanjem vpenjalnih plošč, preklopnega sistema in stebrov v tistem času. To je pokazalo, da so redno vzdrževanje s strani pooblaščenih serviserjev in izvedene posodobitve nedvomno prispevali k ohranjanju vrednosti. Vsi deli so bili med razstavljanjem označeni in fotografirani, zapleteno razstavljanje pa je bilo dokumentirano z videoposnetkom. Hkrati je bila stranka v Koreji obveščena o celotnem postopku demontaže. Zaradi krize v podjetju Corona nismo mogli poslati svojih tehnikov. V začetku maja so bili vsi deli stroja dokončno razstavljeni, strokovno zapakirani in odpeljani iz prostorov tovarne.

PREVOZ IN MONTAŽA

Kot generalni izvajalec je fiss machines tudi kontaktna oseba za prevoz celotnih livarn. Prevozi strojev vključujejo posebno visoke zahteve in veliko individualnega načrtovanja. Zaporedje projekta je bilo načrtovano v skladu z danimi zahtevami, tako da so bili vsi koraki natančno povezani kot zobato kolo.

Prvi stroj je šel s tovornjakom in posebnim prevozom v Hamburg / Bremerhaven, nato pa z ladjo v Korejo. Drugi stroj za Vietnam je bil začasno shranjen v bližini Landshuta. Medtem je bil uspešno dobavljen tudi ta stroj. Skupno je bilo 8 40' odprtih zabojnikov in 5 posebnih paketov za vsak stroj za litje odpremljenih z ladjami RoRo ali zaboji, ki so na poti trajali približno 6 tednov.

Prevoz težkih sestavnih delov je stroje fiss na cilju ponovno postavil pred pravo nalogo. Konec koncev je najtežji del tehtal 65 ton, v Koreji in Vietnamu pa za cestni prevoz veljajo drugačni predpisi kot v Nemčiji.

Sprva je bilo načrtovano, da bo fiss poskrbel tudi za montažo na kraju samem. Vendar se je stranka na koncu odločila, da bo montažo in zagon opravila sama, in sicer zaradi stroškovnih razlogov in omejitev, ki jih je še vedno postavljala Corona. Iz Nemčije smo zagotovili potrebno podporo in pomagali po svojih najboljših močeh.